1. Lerarentekort oplossing

Lerarentekort oplossing nodig? ABCopschool helpt je verder!

Het lerarentekort in Nederland raakt ons allemaal. Of je nu in het basis- of voortgezet onderwijs werkt, iedere school loopt risico de kwaliteit en continuïteit van hun lessen niet langer meer te kunnen waarborgen. Bovendien voelt het bestaande docententeam de werkdruk toenemen. Als alle scholen daar last van hebben, waar kun je dan nog een creatieve oplossing voor jouw lerarentekort vandaan halen? Die vind je bij ABCopschool.

De oplossing voor jullie lerarentekort hoeft niet altijd direct een extra docent te zijn. Soms zijn de leerlingen en docenten meer gebaat bij extra aandacht in de klas. Daarom denken onze adviseurs graag met je mee. Zo vinden we een oplossing waar jouw docententeam en leerlingen gelukkiger van worden. Samen zetten we de leerling centraal!

Zij lossen hun lerarentekort op met ABCopschool:

De Catamaran (AMOS)
Vivere, your school of life
Kamerlingh Onnes

Creatieve oplossingen voor het lerarentekort in 4 stappen:

1. Inventarisatie wensen

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, inventariseren we jouw wensen. Zo kunnen we de oplossing vinden die daar het beste bij past.

2. Werving & voorselectie

Jouw wensen vertalen we door in een lijst potentiële kandidaten. Die kandidaten werven en selecteren we voor je, zodat jij er kennis mee kunt maken.

3. Kennismaking

Met jouw selectie maak je kennis. Uit die gesprekken kies je de kandidaat die het beste aansluit bij jouw school, docenten en leerlingen.

4. Aan de slag

Vaak kan een kandidaat al binnen twee weken starten. Zo heb je op korte termijn een creatieve oplossing voor jouw lerarentekort!

Meer weten? Vraag vrijblijvend ons informatiepakket aan!

Lerarentekort oplossing gefinancierd via het Nationaal Programma Onderwijs

Jouw school kan via het NPO op een duurzame wijze jullie lerarentekort oplossen.
We denken graag met je mee, dus vraag ons naar de mogelijkheden.

Waarom ABCopschool?

Of je nu een lerarentekort ervaart binnen het basis of voortgezet onderwijs, ABCopschool helpt jou een creatieve oplossing te vinden. Verder staat ABCopschool bekend om:

Snelle oplossingen

Binnen 2 weken al een oplossing voor jouw lerarentekort op school.

Maatwerk

Of het nu gaat om 10 tot 100 leerlingen of enkele tot meerdere scholen.

Duurzame samenwerking

Welk vraagstuk ook speelt, als vaste partner denken we mee over de beste oplossing.

Staffelkorting

Meld je meerdere scholen onder één stichting aan, dan profiteer je van onze staffelkorting.

Professioneel, flexibel en zeer prettig in de samenwerking!

Ontdek waarom schooldirecteuren graag samenwerken met ABCopschool.

Marije van den Hoek

Directeur De Catamaran Landlust

"Sinds we pedagogische hulp hebben ingezet, zien we gedragsverandering en rust bij de kinderen. Ze hebben meer ruimte in hun hoofd om goed de lessen te volgen en te leren. Het is misschien een spannende stap, maar hier is het erg goed bevallen. Ik zou het daarom alle scholen aanraden."

Faiza Ben Salah

Pedagogisch medewerker ABCopschool

"Kinderen kunnen driftig worden, onzeker zijn of met vragen rondlopen als er niet geluisterd wordt. Zodra je het kind de voorgrond geeft en echt luistert naar wat hij of zij te zeggen heeft, krijg je er hele andere kinderen voor terug."

Help je leerlingen verder. Introduceer de oplossing voor het lerarentekort op school.

Extra onderwijsassistenten

Breid je team uit met extra onderwijsassistenten. Voor leerlingbegeleiding en ondersteuning in de klas.

Extra onderwijsondersteuners

Professionaliseer de hulp in de klas met onderwijsondersteuners. Voor een-op-een begeleiding of les in kleine groepjes.

Extra docenten

Is er concreet behoefte aan extra docenten in jouw team? Zet ons vandaag nog in om ze voor je te vinden!