1. Instructie in groepjes

Instructie in groepjes op school: ten minste 4 maanden leerwinst.

Persoonlijke aandacht en passend onderwijs maken dat leerlingen kunnen floreren. Maar teams kampen met een lerarentekort en de toenemende werkdruk voorkomt dat er altijd genoeg ruimte is voor individuele ondersteuning. Wil je voorkomen dat je kwaliteit hieronder lijdt en dat de continuïteit van je onderwijs stagneert? Verdiep je dan eens in de mogelijkheden van extra instructie op jouw school.

Met extra instructie op school zet je jouw leerlingen weer centraal. Of dit nu via het wegwerken van leerachterstanden of door een luisterend oor gerealiseerd wordt, jouw leerlingen kunnen met extra instructies op school weer floreren. Zoals het hoort.

Maximaal leerrendement door een combinatie van bewezen effectieve interventies.

Deze interventies worden gekoppeld aan onze instructies in kleine groepjes:

1. ‘Leren van en met medeleerlingen’

(5 maanden leerwinst, sterk bewijs en zeer lage kosten)

1. ‘Feedback’

1. ‘Gesprokentaalinterventies’

1. ‘Schrijfonderwijs’

1. ‘Metacognitie en zelfregulerend leren’

(7 maanden leerwinst, sterk bewijs en zeer lage kosten)

1. ‘Samenwerkend leren’

(5 maanden leerwinst, sterk bewijs en zeer lage kosten)

1. ‘Ouderbetrokkenheid’

(4 maanden leerwinst, sterk bewijs en zeer lage kosten)

‘Instructie in kleine groepjes op school, waardoor leerlingen kunnen groeien en bloeien.’

Zij werken met extra instructie op school:

Extra instructie op school in 4 stappen:

1. Wensen bespreken

Om het meeste uit de extra instructie voor jullie school te halen, bespreken we eerst jullie wensen en behoeftes. Zo kunnen we een passende oplossing realiseren.

2. Matching op maat

Op basis van de hiaten en interesses van de leerlingen selecteren we een of meerdere pedagogisch en didactisch onderlegde begeleiders die het beste aansluiten. Vervolgens vindt er een kick-off plaats en kunnen jullie kennismaken met de begeleider(s).

3. Start begeleiding

Al binnen 2 weken kunnen we starten met de instructie in kleine groepjes op locatie van de school. Dit kan onder of na schooltijd.

4. Evalueren en verder leren

Om het effect van de extra instructie te kunnen meten en verbeteren evalueren we regelmatig. Met een eindevaluatie beoordelen we samen het gehele traject.

Meer weten? Vraag vrijblijvend ons informatiepakket aan!

Instructie gefinancierd vanuit het Nationaal Programma Onderwijs

Jouw school kan via het NPO op een duurzame wijze instructie realiseren.
We denken graag met je mee, dus vraag ons naar de mogelijkheden.

Of je nu op zoek bent naar 1-op-1-begeleiding of ondersteuning in groepjes, de instructie van ABCopschool zorgt dat leerlingen groeien en vooruitkomen. Bovendien helpen onze oplossingen bij het verlagen van de werkdruk binnen jouw team. Verder staat ABCopschool bekend om:

Binnen 2 weken al instructie op school.

Of het nu gaat om 10 tot 100 leerlingen of enkele tot meerdere scholen.

Welk vraagstuk ook speelt, als vaste partner denken we mee over de beste oplossing.

Staffelkorting

Meld je meerdere scholen onder één stichting aan, dan profiteer je van onze staffelkorting.

Professioneel, flexibel en zeer prettig in de samenwerking!

Ontdek waarom onderwijzers graag samenwerken met onze pedagogisch en didactisch onderlegde begeleiders.

Help je leerlingen verder. Vind ervaren begeleiders voor jullie school.

Huiswerkbegeleiding

Van individuele begeleiding tot begeleiding in groepjes, ABCopschool helpt je graag verder.

Leren leren

Geef leerlingen de beste basis voor hun leertraject. Leer hen de juiste leerstrategieën aan.

Examentraining op school

Laat leerlingen vol zelfvertrouwen aan hun examens beginnen. Bied hen examentraining via ABCopschool.