1. Leren leren

Zelfverzekerde leerlingen op school met leren leren

De overgang van de basis naar de middelbare school vraagt veel van een leerling. De veranderingen zijn groot op persoonlijk, maar ook op educatief vlak. Compleet nieuwe leerstrategieën moeten aangeleerd worden om mee te kunnen komen tijdens overhoringen en proefwerken. Heb jij leerlingen die hier moeite mee hebben en ondersteuning kunnen gebruiken? Bied ze dan ondersteuning met leren leren!

De leren leren methode helpt leerlingen leerstrategieën onder de knie te krijgen. Door hier structureel op in te zetten vanaf groep zeven tot de tweede klas wordt de landing op de middelbare school zachter en kunnen leerlingen met zelfvertrouwen hun voortgezet onderwijs doorlopen. ABCopschool helpt scholen dit te realiseren met een-op-een begeleiding of ondersteuning in kleine groepjes op locatie van de school.

Zij zetten leren leren in via ABCopschool:

Leren leren aanbieden in 4 stappen:

1. Bespreken wensen & behoeftes

Om de leren leren methode zo goed mogelijk aan te bieden, inventariseren we met jou de wensen en behoeftes van de leerlingen en leerkrachten/docenten.

2. Werven & voorselecteren

Jullie wensenlijst houden we aan voor de werving en voorselectie van pedagogisch en didactisch onderlegde begeleiders met ervaring in lesgeven.

3. Start begeleiding

Na het kiezen van de begeleider(s) die het beste bij jullie past, start binnen 2 tot 3 weken de begeleiding. De scholieren kunnen aan de slag met leren leren.

4. Evalueren tussentijds en na afloop

Voor het beste resultaat evalueren we regelmatig hoe de begeleiding verloopt. Dit doen we zowel tussentijds als na afloop.

Meer weten? Vraag vrijblijvend ons informatiepakket aan!

Leren leren gefinancierd via het Nationaal Programma Onderwijs

Jouw school kan via het NPO op een duurzame wijze de leren leren methode realiseren.
We denken graag met je mee, dus vraag ons naar de mogelijkheden.

Of je nu op zoek bent naar leren leren voor het voortgezet onderwijs of leren leren voor het basisonderwijs, ABCopschool helpt je jouw leerling weer centraal te zetten. Bovendien helpen onze oplossingen bij het verlagen van de werkdruk binnen jouw team. Verder staat ABCopschool bekend om:

Binnen 2 weken al de leren leren methode op school.

Of het nu gaat om 10 tot 100 leerlingen of enkele tot meerdere scholen.

Welk vraagstuk ook speelt, als vaste partner denken we mee over de beste oplossing.

Staffelkorting

Meld je meerdere scholen onder één stichting aan, dan profiteer je van onze staffelkorting.

Ik heb het gevoel dat ik het nu beter snap en ook meer zelfvertrouwen heb!

Ontdek waarom scholen en onderwijzers samen met ABCopschool passend onderwijs bieden:

Help je leerlingen verder. Introduceer deze methode bij jullie op school.

Bijles

Van individuele bijles tot bijles in groepjes, ABCopschool helpt je graag verder.

Huiswerkbegeleiding

Van individuele begeleiding tot begeleiding in groepjes, ABCopschool helpt je graag verder.

Examentraining op school

Laat leerlingen vol zelfvertrouwen aan hun examens beginnen. Bied hen examentraining via ABCopschool.