1. Vergelijken
  2. Lyceo versus ABCopschool

Lyceo versus ABCopschool

Goede bijles, examentraining of huiswerkbegeleiding helpt leerlingen om zelfverzekerd hun schooltijd te doorlopen. Daarom wil je kunnen vertrouwen op de kwaliteit en continuïteit van de lessen. Dat kan met een betrouwbare partner. Om jouw keuze makkelijker en overzichtelijker te maken, bieden we je op deze pagina de mogelijkheid om twee grote spelers in leerlingondersteuning te vergelijken.

Meteen meer weten?
Vraag  gratis ons informatiepakket aan:

Samenvatting

Het huidige lerarentekort, de coronacrisis en de hoge werkdruk maken het voor scholen lastig persoonlijke aandacht te bieden aan hun leerling. Maar die aandacht is cruciaal om leerlingen zo goed mogelijk hun schooltijd te laten doorlopen. Daarom schakelen veel onderwijsdirecteuren een partner in die op school voorziet in bijles, examentraining en huiswerkbegeleiding. Hieronder vind je de overeenkomsten en verschillen tussen twee van dat soort partners.

ABCopschool

ABCopschool is opgericht door en voor scholen. Met een uitgebreide expertise in het onderwijsveld weet ABCopschool precies welke oplossing bij een school past, en welke ondersteuning er geboden moet worden om gestroomlijnd het docententeam te ondersteunen. De eerste kandidaten kunnen al binnen een week voorgesteld worden. ABCopschool geniet een hoge waardering van scholen, ouders en leerlingen.

Lyceo

Lyceo biedt veel verschillende vormen van onderwijsondersteuning: van huiswerkbegeleiding, bijles en examentraining tot studiekeuze en leren coderen. Met hun begeleiding richten ze zich op de lesstof, motivatie, zelfstandigheid en het zelfvertrouwen van de leerling. Ze werken met methodes die een wetenschappelijke basis hebben.

Zetten we Lyceo tegenover ABCopschool, dan zien we:

Onderwerp ABCopschool Lyceo
Altijd binnen 2 weken starten op je school
Kleinschalig
Scherpe tarieven
Landelijke dekking
Kosten per leerling per uur €10,- €20+
Ervaringen van klanten 4,5/5 ster 3,4/5 ster
Handelsnaam ABCopschool 44 handelsnamen

Wat zeggen klanten?

Marije van den Hoek

Directeur De Catamaran Landlust

"Sinds we pedagogische hulp hebben ingezet, zien we gedragsverandering en rust bij de kinderen. Ze hebben meer ruimte in hun hoofd om goed de lessen te volgen en te leren. Het is misschien een spannende stap, maar hier is het erg goed bevallen. Ik zou het daarom alle scholen aanraden."

Faiza Ben Salah

Pedagogisch medewerker ABCopschool

"Kinderen kunnen driftig worden, onzeker zijn of met vragen rondlopen als er niet geluisterd wordt. Zodra je het kind de voorgrond geeft en echt luistert naar wat hij of zij te zeggen heeft, krijg je er hele andere kinderen voor terug."

Zij werken met huiswerkbegeleiding op school:

De Catamaran (AMOS)
Vivere, your school of life
Kamerlingh Onnes

De voordelen van ABCopschool in het kort:

Onderwijsexperts

Binnen 1 week kandidaten

Scherpe tarieven

Gem. beoordeling: 4,5

Waarom ABCopschool?

Naast bovenstaande voordelen, kun je bij ABCopschool altijd rekenen op:

Snelle oplossingen

Binnen 2 weken al extra ondersteuning

Maatwerk

Afgestemd op de wensen van de school en hulpvragen van leerlingen

Duurzame samenwerking

Welk vraagstuk ook speelt, als vaste partner denken we mee voor de beste oplossing

Vandaag nog meer weten?

Vraag het gratis informatiepakket aan.