1. NPO gelden onderwijs

NPO-gelden onderwijs: zo zet je ze in

De afgelopen twee jaar stonden in het teken van corona: een enorme uitdaging voor scholen, onderwijzers en leerlingen. Prestaties lijden onder het immer groter wordende lerarentekort, dat tijdens corona alleen maar verergerd is.

Tegelijkertijd loopt de werkdruk op en komen de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs in gevaar. Daarom heeft de overheid het Nationaal Programma Onderwijs in het leven geroepen.

Op deze pagina kom je alles te weten over het programma en hoe je de NPO-gelden onderwijs in kunt zetten voor jouw school.

Ondersteuning op uw school

Vrijblijvend informatie aanvragen?

Laat uw gegevens achter en wij bellen u terug om de mogelijkheden te bespreken.

Wat is het Nationaal Programma Onderwijs?

De coronacrisis heeft de onderwijssector hard geraakt. Leerlingen hebben soms cognitief en/of sociaal-emotioneel een deuk opgelopen. Docenten zien de werkdruk verder toenemen en kunnen niet altijd passend onderwijs bieden voor iedere leerling. Om die leervertragingen in te halen, het sociale contact te ondersteunen en het onderwijs voor alle partijen te verbeteren, heeft de overheid het Nationaal Programma Onderwijs in het leven geroepen. Hiervoor is in totaal €8,5 miljard beschikbaar gesteld.

Het NPO ondersteunt samengevat:

1. Leerlingen en studenten in sociaal isolement of met leerachterstand
    2. Docenten en andere medewerkers in het onderwijs met hoge werkdruk

Onderwijsinstellingen kunnen de komende drie schooljaren (tot en met schooljaar 2024-2025) de NPO-gelden investeren in de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van leerlingen en in het inhalen van coronavertragingen. Om gebruik te maken van het programma, dienen scholen een scan te maken van de huidige situatie en vanaf daar doelen te formuleren die ze willen behalen voor hun school. Dat kunnen zij doen met een van de opties van de menukaart van kansrijke interventies.

Wat is de menukaart van kansrijke interventies?

Op de menukaart zijn verschillende interventies te vinden die toegepast kunnen worden om doelen te behalen. De menukaart Nationaal Programma Onderwijs is onderverdeeld in verschillende doelgebieden en bijpassende interventies. Stuk voor stuk zijn de interventies bedoeld om het onderwijs te verbeteren, de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling een boost te geven of inzet van personeel te ondersteunen.

Interventies met NPO-gelden onderwijs

Concreet zijn er twee gebieden waarop je het onderwijs
    bij jou op school kunt verbeteren:

Meer weten? Vraag vrijblijvend ons informatiepakket aan!

Dit zeggen anderen

Contact verloopt prettig

Mijn ervaring met ABC op school is uiterst positief. De medewerkers zijn duidelijk in de taakomschrijving en het contact verloopt prettig. Via ABC op school werk ik de maanden april, mei en juni als remedial teacher op de RK de Regenboog, een basisschool in Rotterdam Beverwaard. Het werken daar vind ik heel plezierig. Leuke, hardwerkende leerlingen, fijne collega’s een erg aardige directeur die mij wegwijs maakt en duidelijke instructies geeft. Tijdens de periode dat ik er werk informeren de medewerkers van ABC op school ook hoe ik het werk ervaar hetgeen ik als uiterst attent en prettig ervaar.

Jan Vermeulen

Leerlingen presteren beter

ABCopschool organiseert bijlessen en examentraining op onze middelbare school. We merken hierdoor dat leerlingen lekkerder in hun vel zitten en beter presteren. Kortom zeer tevreden ook over ons contact met Roï Rigler van ABCopschool.

Sibbelina Jansen

Zeer tevreden

Professioneel, flexibel en zeer prettig in de samenwerking! ABCopschool staat open voor de ontwikkeling van iedere leerling om de kwaliteit te verbeteren voor de toekomst. Bij vragen neemt ABCopschool direct contact op. Ik ben zeer tevreden! Dank jullie wel!

Of je nu op zoek bent extra personeel of extra ondersteuning, ABCopschool ondersteunt jouw school om de NPO-gelden effectief in te zetten. Bovendien zorgen onze oplossingen voor een verlaagde werkdruk. Verder staat ABCopschool bekend om:

Binnen 2 weken al ondersteuning op school.

Of het nu gaat om 10 tot 100 leerlingen of enkele tot meerdere scholen.

Welk vraagstuk ook speelt, als vaste partner denken we mee over de beste oplossing.

Staffelkorting

Meld je meerdere scholen onder één stichting aan, dan profiteer je van onze staffelkorting.

ABCopschool en NPO-gelden onderwijs

Met de NPO-gelden kun jij je leerlingen voorzien van passend onderwijs. Zo kunnen leerlingen een persoonlijke groei doormaken op een plezierige manier en met oog op de brede ontwikkeling. Wil je jouw leerlingen ook die kans bieden met de NPO-gelden en kun je ondersteuning gebruiken bij de beste keuze voor jouw school? ABCopschool denkt graag met je mee over de mogelijkheden. Neem contact op of vraag gratis meer informatie aan.